Adana Usulü İçli Köfte Yapımı Tarifi






Adana Usulü İçli Köfte Yapımı Tarifi İçin Malzemeler
KÖFTE İÇİ
500 gr kıyma orta yağlı
8 adet orta büyüklükte kuru soğan
Yarım paket margarin
1 tatlı kaşığı karabiber
1. 5 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı pul biber
Yarım yemek kaşığı salça
KÖFTE DIŞI
1 su bardağı irmik
1 adet yumurta
2 su bardağı köftelik bulgur (Simit)
1 yemek kaşığı salça
1 Su bardağı un
2 tatlı kaşığı tuz
Adana Usulü İçli Köfte Yapımı Tarifi Yapılışı
İÇ MALZEMESi
Yağı tencereye koyuyoruz eriyince kıymayı ekleyip kavuruyoruz.
Kavrulunca küçük doğradığımız soğanları ekliyoruz.
Soğanlarla birlikte kavuruyoruz salçasını ekliyoruz.
Baharatlarını ekliyoruz işlem bitince soğutup dolaba kaldırıyoruz.
Kıymalar donunca köfte yapmaya başlanır.
Ben bir gün önce kıymaları kavuruyorum dolaba koyuyorum daha pratik oluyor.
KÖFTE DIŞINI YOĞURMA
Bulguru, irmiği yoğurma kabına koyuyoruz ılık su ile ıslıyoruz.
En az 25-30 dk bekletiyorum.
Bulgurun içine baharatını,yumurtayı, salçasını tuzunu koyarak 10 dk yoğuruyorum.
Ardından unun yarısını koyup tekrar yoğuruyorum.
Diğer 10 dk sonra unun hepsin koyup yoğuruyorum.
Yoğurmanın bittiğini anlamak için elimize küçük parça yoğurduğumuzdan alarak açıyoruz eğer açma işlemi oluyorsa yoğurma tamamdır eğer açılmıyorsa biraz daha yoğuruyoruz.
Yanıma bir kase su alıyorum yoğurma işleminde elime su alıp yoğuruyorum.
Ara ara su alarak yoğuruyoruz.
Yoğurduğumuzdan küçük parçalar yapıyoruz elimizle açmaya başlıyoruz arada elimizi suya batırıyoruz orta incelikte açınca içine kaşıkla kıyma koyup kapatıyoruz.
PİŞİRME.
6 Su bardağı su koyuyoruz.
Kaynayınca tuzunu koyuyoruz
2 adet küçük limon tuzu atıyoruz suyun içine.
Ardından istediğiniz sayıda köfte atıyoruz.
Köfte kaynarken üste doğru çıkar 10 dk sonra pişmiş olur.
AFİYET OLSUN

Yorumlar